Sanolabor

 

Novo leto, nov začetek



Šport

Novo leto je čas, ko pogledamo naprej in sprejmemo številne novoletne zaobljube. Ponujamo vam nekaj nasvetov za zdrav način življenja v novem letu. 

Jejte zdravo

Premislite, kaj jeste. Uživate pretežno sladkor, alkohol, kofein in bel kruh? Če je tako, potem je v vašem črevesju raj za škodljive bakterije. Predajanje bogati, mastni hrani obremenjuje jetra. Poskušajte v vaš jedilnik vnesti čim več svežega, biološko pridelanega sadja, zelenjave ter polnozrnate hrane. Nekaj kosov sadja in zelenjave na dan bo pomagalo ohranjati vaše telo v dobri formi.

Pijte premišljeno

Pitje vode je zelo pomembno. Liter in pol vode dnevno usposobi vaše ledvice, da učinkovito izločajo toksične snovi, zmanjša pa se tudi verjetnost zadrževanja tekočin. Izogibajte se pitju alkohola, gaziranih pijač in pijač, ki vsebujejo kofein (npr. kava). Če imate raje tople napitke, so odlični za žejo razni zeliščni čaji. Za slednje si vzemite čas in si jih pripravite v miru. 

Sprostitev

Ogromno dejavnikov v vsakodnevnem življenju prispeva k stresu, zima pa še dodatno poveča tveganje za njegov nastanek. Narava ponuja mnogo zdravilnih rastlin, ki blagodejno delujejo na telo in vzpostavijo ravnotežje, hkrati pa nimajo neželenih učinkov in ne povzročajo odvisnosti. Ena takih rastlin je oves (Avena sativa), ki je že dolgo znan kot tonik za živčni sistem. Če ga kombinirate s pasijonko, pride do pomirjevalnega učinka pri osebah, ki so napete, nervozne in čustveno prizadete.

Gibanje

Kot že vemo, je gibanje izrednega pomena. Vendar se tega pogosto ne zavedamo v dovolj veliki meri. Vedno več ljudi ure in ure presedi v službi, v avtomobilu, v šoli ali pri učenju. Preproste vaje ne bodo samo okrepile vaših mišic in pljučne kapacitete, ampak bodo povečale tudi raven »hormonov sreče« v telesu. Telovadba izboljša tudi pretok krvi, s tem pa se izboljša razstrupljanje organizma. 

Spanec

Spanje je bistveno za telo in duha. Količina potrebnega spanja se razlikuje od človeka do človeka, ne glede na starost pa se pomanjkanje spanja (ali nekvalitetno spanje) pojavi kot čustveni ali psihični problem. 

Besedilo nastalo v sodelovanju s Farmedico.