Sanolabor

POMEMBNO OBVESTILO: priporočamo, da se v izogib širjenju virusa odločite za spletno plačilo s plačilom po predračunu ali s plačilno kartico. Le v tem primeru vam bo lahko poštar dostavil paket do vašega naslova (pred prihodom vas bo poklical in dogovorili se boste za mesto dostave brez fizičnega kontakta). Če se boste odločili za plačilo po povzetju, boste prejeli listek-obvestilo v nabiralnik in paket boste morali sami prevzeti na vaši lokalni pošti.
Zaradi izredno povečanega števila spletnih naročil lahko prihaja do zamud pri dostavi. Prosimo za razumevanje.
 

Magnezij - nepogrešljiv mineral



Vsakodnevne skrbi in stres naše potrebe po mineralih še povečujejo. Eden izmed pomembnih mineralov je magnezij, ki je nujno potreben za izboljšanje oziroma vzdrževanje psihofizične kondicije prav vsakogar. Za človeka je esencialni mineral, kar pomeni, da ga telo ne proizvaja samo. Vzrok za pomanjkanje je v nepravilni prehrani in uporabi zdravil, s čimer pospešeno izločamo magnezij iz telesa. 



Eden od najbolj zastopanih mineralov v človeškem telesu je magnezij, saj ga je kar 60 % v kosteh. Je potreben kofaktor za več kot 300 biokemičnih reakcij v človeškem telesu in ima pomembno vlogo pri vseh presnovnih procesih, ki so povezani s sintezo ali pretvorbo energetsko bogatih snovi. Med te spadajo vsakodnevni procesi, kot so delovanje mišic in živčnega sistema, ohranjanje zdravih kosti in zob, normalno psihološko delovanje, ob tem prispeva k sproščanju energije pri presnovi, ravnotežju elektrolitov ter zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti. 

Najpomembnejše naloge magnezija so:
‒    uravnava raven kalcija v telesu, 
‒    pomaga premagovati glavobole,
‒    pomaga premagovati stres in anksioznost, 
‒    sprošča mišice,
‒    uravnava krvni tlak in srčni ritem. 


Simptomi, ki kažejo na pomanjkanje magnezija, so vznemirjenost in anksioznost, sindrom nemirnih nog, težave s spanjem, razdražljivost, slabost in bruhanje, motnje srčnega ritma, zmedenost, mišični krči in šibkost, hiperventilacije in predmenstrualni sindrom. 

Prednosti je v citratni obliki
V prehranskih dopolnilih je magnezij lahko v različnih oblikah, ki se med seboj razlikujejo tako po njegovi vsebnosti kot po biorazpoložljivosti, tj. koliko magnezija lahko prebavni sistem izkoristi za celične aktivnosti. Da se lahko magnezij v telesu ustrezno absorbira, mora biti vezan na drugo snov. Iz tega razloga so mnogi proizvajalci dopolnil kelatirali magnezij v organske oblike. Mednje spadajo magnezijev citrat, magnezijev glukonat, magnezijev aspartat idr., anorganske oblike pa so manj biorazpoložljive (magnezijev karbonat, magnezijev klorid, magnezijev oksid in magnezijev sulfat). Glede na raziskave je najboljša oblika magnezija magnezijev citrat, ki ima boljšo absorpcijo v primerjavi z magnezijevim oksidom, ki je pogosto v šumečih tabletah. Magnezijev citrat je koristen za nadomeščanje pomanjkanja magnezija s simptomi nevromuskularnih okvar, krčev idr. Tako kratkotrajno (vsaj štiri tedne) kot dolgoročno nadomeščanje te magnezijeve soli je učinkovito za povečanje koncentracije magnezija v plazmi. 

Komu se priporoča 
Bolnikom s srčno-žilnimi boleznimi, sladkornim bolnikom, ljudem, ki imajo težave z jetri in črevesjem, glavoboli, ženskam v menopavzi in ob menstruaciji ter športnikom in alkoholikom se priporoča dodajanje magnezija.

Pripravila: Kaja Perme, mag. inž. prehrane.